Buenos días a todos, bueno, pues mi pregunta es si alguien se ha puesto con el tema de la visualización arquitectónica con Unreal, y si es así si me podría ayudar con el exportado desde Cinema a Unreal, he visto este Thread en un foro de Unreal:
https://forums.unrealengine.com/showthread.php?44234-Cinema-4D-WorkflowA mí me interesa esto:
A) UV Layout for Lightmaps
To have less to no problems with lighting in Unreal you need two sets of UVs. First one for the textures and materials, second for the Light/shadowmaps.
The first UV tag (Index 0) can have overlapping UVs, no problem.
But the second (Index 1) needs to be absolutly clean, no overlap or anything. This is easily done.
Simple create the UV tag
(should you work with Cube/Sphere Mapping etc, you can easily generate the tag by right clicking on the material and saying "Generate UVW Tag".)
name it UVW 0, CTRL+ LMB click'n'Drag to the right and thereby create a second one and name this Tag "UVW 1".
Then go to Bodypaint (Layout panel -> BP UV Edit).
Now you select the object, select all faces, click on the second UVW Tag and in the "UV Mapping" Editor window in the bottom right go to the "Optimal Mapping" Tab.
Tick the box next to "Optimal (Cubic)" and hit apply.
Depending on how high res your object is it may calculate a while but then give you a nice and clean UV Layout
Aaaaand you're done.
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Lo sigo paso a paso, pero al importar en el Unreal no me visualiza las texturas una vez que las he metido los UVW, si no meto el UVW si que me lo hace, pero es necesario meter los canales de UVW para poder utilizar el "Lightmass", que es el motor de iluminación del Unreal por así decirlo...
Bueno, a ver si alquien me puede ayudar... Gracias de antemano.